| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Siedem polskich klubów mogło w ostatnich tygodniach cieszyć się łącznie aż dziewięcioma przedstawicielami na Euro 2020. Teraz te zespoły czeka solidna rekompensata finansowa od UEFA.
Powołanie piłkarza na mistrzostwa Europy rodzi w klubach ambiwalentne uczucia. Z jednej strony właściciele czują dumę, że ich zawodnik będzie reprezentował barwy drużyny narodowej na arenie międzynarodowej, z drugiej jednak – to dość mocno utrudnia przygotowania do nowego sezonu. Pewnie każdy z trenerów przyznałby, że z jego perspektywy lepiej byłoby, gdyby taki zawodnik najpierw udał się po zakończonym sezonie na zasłużony urlop, a potem powrócił normalnie do treningów.
UEFA wzięła to oczywiście pod uwagę i już na długo przed turniejem zaplanowała odpowiednie rekompensaty finansowe. Podzieliła kluby na trzy kategorie: w pierwszej za każdy dzień pracownika na turnieju klub mógł otrzymać 7231 euro, w drugiej 4821, w trzeciej z kolei 2410 euro. Podział tworzony był na podstawie rankingu UEFA.
Odszkodowanie liczone było od 14 dni przed inauguracyjnym meczem danej reprezentacji na Euro 2020, do następnego dnia po jej ostatnim spotkaniu. Z piłkarzy Ekstraklasy najdłużej na mistrzostwach przebywał Tomas Pekhart, którego zespół poległ w ćwierćfinale z Danią. Josip Juranović z kolei przygodę skończył na 1/8 finału.
Jak wygląda więc dokładny podział finansowego tortu według klubów?
Legia Warszawa (Tomas Pekhart, Josip Juranović): 159 060 euro
Lech Poznań (Tymoteusz Puchacz, Lubomir Satka): 120 500 euro
Raków Częstochowa (Kamil Piątkowski): 60 250 euro
Pogoń Szczecin (Kamil Kozłowski): 60 250 euro
Piast Gliwice (Jakub Świerczok): 60 250 euro
Lechia Gdańsk (Dusan Kuciak): 60 250 euro
Warta Poznań (Robert Ivanov): 60 250 euro
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.